Resumé insikt
Stjärnkreatörerna larmar om kreativitetskris – här är insikterna för att boosta skapandet
Efter ett år med kreativitet i karantän – med distansarbete, sinande finanser, förändrade processer och osäkra kunder – börjar vi se ljuset i tunneln. Men finns det anledning att oroa sig för att kreatörens förändrade förutsättningar kommer påverka nivån på den lovprisade svenska kreativiteten?
”All kreativitet har runnit ur mig”, säger Martin Ringqvist, creative director på Oatly, om hur han känner sig efter en vanlig dag av Teams-möten.
Han får medhåll av branschkollegorna som också tipsar om hur de trots allt hittar kreativiteten i en exceptionell tid.
Publicerad: 31 mars 2021, 11:32
Ämnen i artikeln:
KreativitetCreative directorLe BureauNoaSaatchi & SaatchiKlarnaDoconomyAmazing SocietyChristina KnightJesper PaalssonPostBoldOskar LübeckOrd&BildBorg & OwilliDavid BorgMalin von WerderGarbergs MalmöPrimeM&C SaatchiLinda ElersOatlyDaniel VaccinoFamiljenStendahlsMartin CedergrenMagnus JakobssonB-ReelBjörn RietzNew NormalBBDO NordicsSocial MindsDear FriendsCoronavirusetNågra av hjärnorna bakom Sveriges mest framgångsrika kampanjer.
Kreativitet kan vara något väldigt ömtåligt att förlita sig på för sin försörjning. När förutsättningarna förändras i grunden, som de gjorde när coronapandemin bröt ut i mars förra året, är
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.