Resumé insikt
Stjärnkreatörerna larmar om kreativitetskris – här är insikterna för att boosta skapandet
Stjärnkreatörerna larmar om kreativitetskris – här är insikterna för att boosta skapandet
Efter ett år med kreativitet i karantän – med distansarbete, sinande finanser, förändrade processer och osäkra kunder – börjar vi se ljuset i tunneln. Men finns det anledning att oroa sig för att kreatörens förändrade förutsättningar kommer påverka nivån på den lovprisade svenska kreativiteten?
”All kreativitet har runnit ur mig”, säger Martin Ringqvist, creative director på Oatly, om hur han känner sig efter en vanlig dag av Teams-möten.
Han får medhåll av branschkollegorna som också tipsar om hur de trots allt hittar kreativiteten i en exceptionell tid.
Publicerad: 31 mars 2021, 11:32
Ämnen i artikeln:
KreativitetCoronavirusetCreative directorLe BureauNoaSaatchi & SaatchiKlarnaDoconomyAmazing SocietyChristina KnightVoltJesper PålssonPostBoldOskar LübeckOrd&BildBorg & OwilliDavid BorgMalin von WerderGarbergs MalmöPrimeM&C SaatchiLinda ElersOatlyDaniel VaccinoFamiljenStendahlsMartin CedergrenMagnus JakobssonB-ReelBjörn RietzNew NormalBBDO NordicsSocial MindsDear FriendsNågra av hjärnorna bakom Sveriges mest framgångsrika kampanjer.
Kreativitet kan vara något väldigt ömtåligt att förlita sig på för sin försörjning. När förutsättningarna förändras i grunden, som de gjorde när coronapandemin bröt ut i mars förra året, är
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.