Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Streaming ryker först när hushållen ser över ekonomin – så tacklar ljudbolagen marknadsföringen

Publicerad: 1 juni 2022, 11:03

Åse Ericson, Nordenchef på Storytel och Niclas Sandin, vd på Bookbeat.

Foto: Montage.

Sötebrödsdagarna är över – nu ringer alarmklockorna. Enligt färska siffror ryker streamingtjänsterna fort när hushållen drar in på kostnader till följd av inflationen. Storytel och Bookbeat balanserar mellan att håva in nya kunder – och få de existerande att inte hoppa av. Vi snackar ton, kanal och budskap med ljudbolagen.


Ämnen i artikeln:

StorytelStreamingInsikt

Netflix, Cmore, Viaplay, Bookbeat, Storytel, Hulu, HBO, Disney Plus, Apple TV+, Amazon Prime och senast i förra veckan lanserades ännu en streamingtjänst i Sverige: Paramounts Pluto. De senaste åren har

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

StorytelStreamingInsikt

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.