Resumé insikt
Svårt att nå manlig målgrupp med influencer marketing: ”Konsumenter måste kunna relatera till profilen”
Männen finns på sociala medier, men varumärken har svårt att få dem att klicka på köp-knappen. Resumé Insikt har pratat med experter och forskare om varför ✓ Manliga influencers är i höga efterfrågan, ✓ varumärkena som lyckats ✓ kvinnor enklare faller för influencer marketing, ✓ det krävs mer forskning.
Publicerad: 2 mars 2022, 14:16
Foto: Montage: Alicia Price
Rapporten Svenskarna och internet görs varje år av Internetstiftelsen och kartlägger beteende och vanor online. I rapporten 2021 fann stiftelsen att kvinnor dominerar på Instagram. 73 procent av svenska kvinnor
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.