Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Svenska annonsörer gör miljonbesparingar på inhouse

Publicerad: 27 mars 2019, 13:14

Stora annonsörer sparar flera miljoner kronor genom att slopa externa byråer till förmån för sina inhouseteam. Det kan röra sig om 30 till 40 procent i besparingar, berättar flera av dem.


Ämnen i artikeln:

Inhouse

Unilever och Procter & Gamble är världens kanske mest inflytelserika annonsörer. När de talar lyssnar man.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Inhouse

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.