fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Svenska annonsörer gör miljonbesparingar på inhouse

Publicerad: 27 mars 2019, 13:14

Stora annonsörer sparar flera miljoner kronor genom att slopa externa byråer till förmån för sina inhouseteam. Det kan röra sig om 30 till 40 procent i besparingar, berättar flera av dem.

Ämnen i artikeln:

Inhouse

JL

Julia Lundin

julia.lundin@resume.se


Unilever och Procter & Gamble är världens kanske mest inflytelserika annonsörer. När de talar lyssnar man.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev