Resumé insikt
Sveriges största annonsörer har bara 1000 följare i sociala medier
Publicerad: 16 januari 2019, 12:49
De lägger 1,1 miljarder på reklam – men struntar i sina sociala kanaler. Fler än var tionde företag har under 1000 följare på Facebook och Instagram. 44 av dem har färre än 5000 följare på Instagram.
Den stora majoriteten med fattiga följarskaror på Instagram och/eller Facebook är kasinoverksamheter som No Account Casino och Vera & John, men även bolag som Kungsängen och Seat.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.