Resumé insikt
Syftesdrivet allt mer populärt – men ökar det försäljningen?
Publicerad: 27 februari 2019, 12:07
Nike tog syftesdrivet till en ny nivå när de släppte kampanjen med Colin Kaepernick. Allt fler företag vill visa att de står för fina värderingar, men finns det verkligen någon ekonomisk uppsida med det? Vi har grävt i rapporter för att ta reda på vad forskningen säger om saken.
Det senaste halvåret har två kampanjer från två av världens största annonsörer aktualiserat frågan kring huruvida ett högre syfte bör finnas där som en hjärtstartare för alla varumärken som vill
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.