Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Syftesdrivet allt mer populärt – men ökar det försäljningen?

Publicerad: 27 Februari 2019, 12:07

Nike tog syftesdrivet till en ny nivå när de släppte kampanjen med Colin Kaepernick. Allt fler företag vill visa att de står för fina värderingar, men finns det verkligen någon ekonomisk uppsida med det? Vi har grävt i rapporter för att ta reda på vad forskningen säger om saken.


Ämnen i artikeln:

TeliaSyftesdrivetNikeGilletteWalter Naeslund

Det senaste halvåret har två kampanjer från två av världens största annonsörer aktualiserat frågan kring huruvida ett högre syfte bör finnas där som en hjärtstartare för alla varumärken som vill

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.