Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Emma Nilsson och Katharina Sand, Peachy PR, Jonas Pertoft, Södra tornet, Maria Hazard, Obeya.

Syftesdrivna byrån självkritisk: ”Vi har helt enkelt gissat”

2010-talets syftesdrivna trend fick flera byråer att positionera sig inom fältet. Tio år senare är det många varumärken som gått på magkänsla och fastnat i den förenklade stereotypen av generation z som progressiva. Resumé Insikt har snackat med de syftesdrivna byråerna om hur de ser på – och hanterar – högersvängen bland unga.

Publicerad: 12 oktober 2022, 09:07

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Det var någonstans mellan Miljöpartiets succésiffror i Europaparlamentsvalet 2014 och Stefan Löfvens deklaration att ”mitt Europa bygger inga murar” som syftesdriven reklam blev den kreativa motorn i vår lilla värld.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

InsiktSyftesdrivetObeyaUnionenNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev