Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Techbolaget som simmar mot strömmen – och åker kana

Publicerad: 27 november 2016, 15:32

Kampanjens namn: Smoooth Uppdragsgivare: Klarna Byrå: DDB Stockholm Kommunikationsform: Film, utomhus, sociala medier Fråga: Hur fungerade traditionell reklam för ett heldigitalt företag?


Klarna har länge kallats "Sveriges hetaste techbolag". Men det återspeglas inte i bolagets kommunikation. Så varför väljer ett heldigitalt bolag att göra traditionell reklam?

Bakgrund
Klarna grundades 2005 av

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.