Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Teknikhetsen har kostat marknadsförare miljarder – här är investeringarna som glömts bort

Publicerad: 3 April 2019, 08:25

3D-printers, Second life och VR. Marknadsförare slänger sig och sina plånböcker huvudstupa in i nya tekniker – som sällan blir bestående. Det här är berättelsen om de hajpade prylarna som aldrig tog fart. Och om hur “fomo” kostar skjortan för Sveriges marknadsförare.


Ämnen i artikeln:

TechMarknadsföringPokémon GoKampanj

Det går knappast att föreställa sig den glädje som dataforskaren Leonard Kleinrock måste ha känt när han tillsammans med sitt forskarteam för första gången i världshistorien lyckades få en dator

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.