Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag19.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Test på stan – endast 62 av 318 gissar rätt på reklamen: ”intetsägande”

Test på stan – endast 62 av 318 gissar rätt på reklamen: ”intetsägande”

Bilindustrin är en av de branscher som spenderar mest på reklam och ironiskt nog blir den branschen ofta anklagad för att göra de tråkigaste annonserna. Vi gav oss ut på stan för att en gång för alla få svar på frågan: är bilreklamen generisk? – Helt intetsägande – slätstruket, säger flera av de vi möter.

Publicerad: 28 Januari 2020, 11:26

Ämnen i artikeln:

PeugeotVolvo CarsAudiVolkswagenPrintannonsPrintBilreklamMercedes-BenzReklamMiniZlatan Ibrahimovic

Fanny och Andrea, Krister och Johanna är några av de vi träffade på Centralstationen.

Det här är en del i serien om generisk reklam. Läs mer:

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.