Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Tobaksbolagen slår ifrån sig: ”Vi har varit ansvarstagande”

Tobaksbolagen slår ifrån sig: ”Vi har varit ansvarstagande”

Trots massiv kritik om att tobaksbolagens marknadsföring av vitt snus fått högstadieungdomar att bli nikotinister slår bolagen ifrån sig. ”Ungdomar prövar vuxenvanor innan de fyller 18. Jag hade faktiskt väntat mig att de skulle pröva i ännu högre utsträckning” säger Patrik Hildingsson, kommunikationsdirektör på Swedish Match.

Publicerad: 9 februari 2022, 13:28

Ämnen i artikeln:

VoltZynVeloSwedish MatchBritish American TobaccoFolkhälsomyndigheten

Mellan 2016 och 2020 ökade andelen tjejer i nian som snusar från en till sju procentenheter.

Foto: Janerik Henriksson / TT

Bolagen bakom det ”vita snuset” har fått kraftig kritik för hur de marknadsfört sina produkter, både från myndigheter, privatpersoner och intresseorganisationer som A non smoking generation. Kritiken har gällt alltifrån

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.