Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Tonalitet, strategi och framtid: Planners om hur du optimerar marknadsföringen inför lågkonjunktur

Tonalitet, strategi och framtid: Planners om hur du optimerar marknadsföringen inför lågkonjunktur

Sverige – och världen – är på väg in i lågkonjunktur. Vilka krav ställer det på marknadsföring och kommunikation? Och hur ska man tänka med tonalitet och budskap? Vi ställde frågorna till de som är allra bäst på att omvärldsbevaka: Planners och strateger.
✓ Därför är det svårt att dra lärdomar från förra lågkonjunkturen.
✓ Nice-to-have-varumärken vs. need-to-have.
✓ Så hanterar du konsumentens jämförelser.
✓ Knepet som signalerar stabilitet och kredibilitet.
✓ Budskapen att undvika.
✓ Signalen på att ditt erbjudande inte håller måttet.

Publicerad: 19 oktober 2022, 09:25

Ämnen i artikeln:

PlannerResumé InsiktSocial IndustriesDifferÅkestam HolstJung RelationsDobermanPrimeGarbergsInsiktNyheter

Här var det tomt. Här var det lågkonjunktur 2009.

Foto: Pressbilder / Financial Times.

När flashen om att Sverige är på väg in i en lågkonjunktur kom hade snålblåsten redan dominerat debatten ett bra tag. I mitten på augusti visade finansdepartementets prognos att

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev