Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Tre varumärken lyfter riskerna med cancel culture: ”Farlig utveckling”

Tre varumärken lyfter riskerna med cancel culture: ”Farlig utveckling”

Paolos, Na-kd och Oatly har alla olika erfarenheter av att kritikstormar och uppmaningar till bojkotter riktats mot deras varumärken. I matvarumärket Paolos fall förintades företaget över en natt. Nu ger kommunikations- och marknadscheferna på företagen sin syn på effekterna av fenomenet cancel culture.

Publicerad: 24 Februari 2021, 14:06

Ämnen i artikeln:

Na-kdPaolo RobertoJarno VanhatapioPaolosOatlyCancel cultureSociala medierDigitaliseringInfluencerInfluencer marketing

 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.