lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Googles cookies näst på tur att ryka. Foto: Montage.

Tredjepartscookies lever på övertid – experterna: Sju saker som krävs för effektiv annonsering framåt

Snart är alla tredjepartscookies fimpade i webbläsarna. Samtidigt lurar fler EU-regleringar runt hörnet. Åtstramningen kring integritet online tvingar annonsörerna att tänka i nya banor. Men hur ska man göra det egentligen – rent konkret? Vi har snackat med experter för svar: ✓Därför är det ett stort misstag att sitta still i båten. ✓Så jobbar du med förstapartsdata på bästa sätt. ✓Därför kommer budgetflexibilitet vara en viktig parameter. ✓Så hittar du balansen mellan olika mätmetoder.

Publicerad: 2 november 2022, 13:23

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se

Det har varit en minst sagt ödesmättad stämning kring utfasningen av tredjepartscookies. Det skvallrar begreppet ”cookiedöden” om. När kakorna försvinner kommer den digitala annonseringen revolutioneras i grunden, har det sagts,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

CookiedödenGDPRTredjepartscookienGoogle ChromeDigital marknadsföringResumé InsiktInsiktToppnyheterGoogleDustinGroupMDentsu

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev