Googles cookies näst på tur att ryka. Foto: Montage.
Tredjepartscookies lever på övertid – experterna: Sju saker som krävs för effektiv annonsering framåt
Snart är alla tredjepartscookies fimpade i webbläsarna. Samtidigt lurar fler EU-regleringar runt hörnet. Åtstramningen kring integritet online tvingar annonsörerna att tänka i nya banor. Men hur ska man göra det egentligen – rent konkret? Vi har snackat med experter för svar: ✓Därför är det ett stort misstag att sitta still i båten. ✓Så jobbar du med förstapartsdata på bästa sätt. ✓Därför kommer budgetflexibilitet vara en viktig parameter. ✓Så hittar du balansen mellan olika mätmetoder.
Amanda Törner
Yasmine Winberg
Det har varit en minst sagt ödesmättad stämning kring utfasningen av tredjepartscookies. Det skvallrar begreppet ”cookiedöden” om. När kakorna försvinner kommer den digitala annonseringen revolutioneras i grunden, har det sagts,
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.