Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Googles cookies näst på tur att ryka.

Foto: Montage.

Tredjepartscookies lever på övertid – experterna: Sju saker som krävs för effektiv annonsering framåt

Snart är alla tredjepartscookies fimpade i webbläsarna. Samtidigt lurar fler EU-regleringar runt hörnet. Åtstramningen kring integritet online tvingar annonsörerna att tänka i nya banor. Men hur ska man göra det egentligen – rent konkret? Vi har snackat med experter för svar: ✓Därför är det ett stort misstag att sitta still i båten. ✓Så jobbar du med förstapartsdata på bästa sätt. ✓Därför kommer budgetflexibilitet vara en viktig parameter. ✓Så hittar du balansen mellan olika mätmetoder.

Publicerad: 2 november 2022, 13:23

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Yasmine Winberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare

yasmine.winberg@resume.se

Det har varit en minst sagt ödesmättad stämning kring utfasningen av tredjepartscookies. Det skvallrar begreppet ”cookiedöden” om. När kakorna försvinner kommer den digitala annonseringen revolutioneras i grunden, har det sagts,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

GoogleCookiedödenDustinGroupMDentsuGDPRTredjepartscookienGoogle ChromeDigital marknadsföringResumé InsiktInsiktToppnyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev