Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Trots nya funktionen – influencers struntar i reklammärkning

Publicerad: 7 mars 2018, 12:41

För tydligare reklammärkning i sociala medier införde Instagram för ett tag sedan ett sätt att märka upp sponsrade inlägg. En genomgång som Resumé Insikt har gjort visar dock att många influencers väljer att inte använda den.


Ämnen i artikeln:

Isabella LöwengripAmanda SchulmanInfluencersSamir Badran

Det har gått strax över ett halvår sedan Instagram lanserade sin reklammärkning. Med den kan influencers enkelt och tydligt märka upp inlägg med “Betalt samarbete med (annonsör)”.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.