onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Två Grand Prix-vinnare i konkurs i år – därför uteblev dragningskraften

RBK och Volontaire är två av få svenska byråer som vunnit Grand Prix i Cannes Lions under 2010-talet. Men trots att de bevisligen skapat världens bästa reklam betalade det inte av sig på sista raden i det långa loppet. Båda har nämligen tvingats gå i konkurs under 2020. Nu berättar de om hur de tänker kring den potentiella affärsnyttan som finns i tävlande och priser.

Publicerad: 18 november 2020, 12:47

Ämnen i artikeln:

Cannes LionsEurobestGuldäggetCurators of Sweden100-wattarenRBKVolontaireDoconomyVisit SwedenSvenska institutetMathias Wikström

Rasmus Nilsson (Volontaire) och Mathias Wikström (RBK) med respektive Grand Prix-vinnande kampanj.

I april 2020 godkände Stockholms tingsrätt konkursansökan från RBK. Då hade den digitalt inriktade reklambyrån hunnit bli 16 år gammal. Byråns genombrott kom 2013 med Natalia Project för Civil

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev