Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Två Grand Prix-vinnare i konkurs i år – därför uteblev dragningskraften

Två Grand Prix-vinnare i konkurs i år – därför uteblev dragningskraften

RBK och Volontaire är två av få svenska byråer som vunnit Grand Prix i Cannes Lions under 2010-talet. Men trots att de bevisligen skapat världens bästa reklam betalade det inte av sig på sista raden i det långa loppet. Båda har nämligen tvingats gå i konkurs under 2020. Nu berättar de om hur de tänker kring den potentiella affärsnyttan som finns i tävlande och priser.

Publicerad: 18 November 2020, 12:47

Ämnen i artikeln:

RBKVolontaireCannes LionsEurobestGuldäggetDoconomyCurators of SwedenVisit SwedenSvenska institutet100-wattarenMathias Wikström

Rasmus Nilsson (Volontaire) och Mathias Wikström (RBK) med respektive Grand Prix-vinnande kampanj.

I april 2020 godkände Stockholms tingsrätt konkursansökan från RBK. Då hade den digitalt inriktade reklambyrån hunnit bli 16 år gammal. Byråns genombrott kom 2013 med Natalia Project för Civil

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.