Resumé insikt
Udda maskoten, skattjakts-butiker och Tiktok – Normals recept skapar begär inom lågpris
Med butikskoncept som särskiljer och en snabbfotad strategi mellan Tiktok och hyllorna har Normal blivit tonåringarnas favorit. Kedjan har på bara några år öppnat 70 butiker i Sverige. ✓ Maskoten som neggar varumärket gav effekt direkt. ✓ Retailexperten: "Ger kunderna en dopaminkick". ✓ Så sticker kommunikationen ut.
Publicerad: 26 april 2023, 11:46
Ämnen i artikeln:
Resumé InsiktLite i skymundan var lågpris en av 10-talets stora trender. Willys, Rusta, XXL och Gekås var vinnare redan innan räntan stegrade. Tillväxten inom segmentet var faktiskt högre än inom e-handeln,
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.