Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Uppdrag rädda Sverigebilden – så ska pr-bolagen skydda landets varumärke från fördärv

Uppdrag rädda Sverigebilden – så ska pr-bolagen skydda landets varumärke från fördärv

I den här artikeln får du bland annat: ✓ Så såg Sverigebilden ut innan pandemin ✓ Så har den svenska linjen slagit mot Sveriges varumärke ✓ Mätning visar: tonaliteten kraftigt negativ ✓ Händelserna kring Sverige som får mest uppmärksamhet utomlands ✓ Så ska pr-bolagen Visit Sweden och Svenska Institutet hantera varumärkeskrisen framåt.

Publicerad: 10 Juni 2020, 07:29

Ämnen i artikeln:

CoronavirusetGreta ThunbergSvenska institutetStefan LöfvenSverigeDonald TrumpVisit Sweden

Sveriges strategi under corona har svärtat ner Sverigebilden. Vi har tagit reda på hur Svenska Institutet och Visit Sweden ska skydda bilden av landet.

”Varje gång jag tittar på honom tänker jag: Här är den banala ondskan”.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.