Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Uppdrag rädda Sverigebilden – så ska pr-bolagen skydda landets varumärke från fördärv

Uppdrag rädda Sverigebilden – så ska pr-bolagen skydda landets varumärke från fördärv

I den här artikeln får du bland annat: ✓ Så såg Sverigebilden ut innan pandemin ✓ Så har den svenska linjen slagit mot Sveriges varumärke ✓ Mätning visar: tonaliteten kraftigt negativ ✓ Händelserna kring Sverige som får mest uppmärksamhet utomlands ✓ Så ska pr-bolagen Visit Sweden och Svenska Institutet hantera varumärkeskrisen framåt.

Publicerad: 10 Juni 2020, 07:29

Ämnen i artikeln:

CoronavirusetGreta ThunbergSvenska institutetStefan LöfvenSverigeDonald TrumpVisit Sweden

Sveriges strategi under corona har svärtat ner Sverigebilden. Vi har tagit reda på hur Svenska Institutet och Visit Sweden ska skydda bilden av landet.

”Varje gång jag tittar på honom tänker jag: Här är den banala ondskan”.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.