Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Utlandssemestern inställd – då rusar resebranschen i popularitet

Utlandssemestern inställd – då rusar resebranschen i popularitet

Resebranschens stålbad gör att marknadsföringen uteblir. Men det spelar ingen roll, visar det sig. När vi går igenom Yougovs varumärkesmätningar står en sak klart: Varumärkena inom industrin är mer omtyckta nu än innan coronapandemin. Dilemmat är bara att ingen kan konsumera, men om vågen håller i sig går resebranschen en ljus framtid till mötes.

Publicerad: 3 Juni 2020, 09:30

Ämnen i artikeln:

Mats RönneEva OssianssonVarumärkeResor

Covid-19 må ha stoppat resandet, men varumärkena har gynnats av reseromantik och -nostalgi.

”Jag saknar er. Ni är en stor del av mitt liv”.
”Jag ska se till att ni överlever covid-19. Ni är ett jävligt bra flygbolag. Hälsar Mats i Malmö och New York”.
”Underbara, härliga Arlanda. Längtar efter att få flyga”.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.