Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Varför kunders påstådda ansvarstagande och agerande inte är samma sak – del 2

Varför kunders påstådda ansvarstagande och agerande inte är samma sak – del 2

Varumärken måste påminna kunder om deras underliggande värderingar vid köptillfället. Kunder behöver nämligen hjälp på traven för att bete sig i linje med sina uttalade intentioner. Det slår forskarna Erik Modig och Martin Söndergaard fast samtidigt som de ger exempel på kommunikation som kan försätta konsumenten i ett mer reflekterande mindset vid köptillfället.

Publicerad: 7 april 2021, 08:04

Ämnen i artikeln:

Handelshögskolan StockholmMartin SöndergaardErik ModigHållbarhetMarknadsstrategiMarknadsföring

Erik Modig och Martin Söndergaard skriver återkommande i Resumé Insikt.

Foto: Pax Engström.

Det finns mängder med mätningar som visar på hur fantastiskt viktigt kunder anser att ansvarstagande är, trots detta uteblir många gånger försäljningsökningarna när företag faktiskt blir mer ansvarstagande. Denna skillnad

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.