Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Varför ”playwalls” aldrig kommer fungera som betalmodell

Publicerad: 8 Februari 2018, 09:47

Att bli ombedd att betala medierna genom mini-tasks istället för pengar är en dålig idé. Men som marknadsföring – javisst. Medieanalytiker Thomas Baekdal förklarar varför.


Ämnen i artikeln:

Thomas BaekdalMedieanalytiker

Det är en återkommande trend. Att få människor att betala för tillgång till material med tid istället för pengar.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.