Resumé insikt
Världens främste marknadsföringsforskare sablar ner branschens favoritgraf – dags att tänka om kring 60/40?
Världens främste marknadsföringsforskare sablar ner branschens favoritgraf – dags att tänka om kring 60/40?
Branschen har förförts av den så kallade 60/40-regeln. Men i höst har ett bråk blossat upp mellan två av marknadsföringsvärldens mest inflytelserika tänkare. Byron Sharp anser att Les Binets rapporter är ”önsketänkande”. För marknadsförare kan det vara dags att rikta om kompassen och ompröva teser de tog för givna. Resumé Insikt tar dig igenom bråket och vad det innebär för marknadsföringen.
Publicerad: 30 november 2022, 13:13
I augusti riktade Byron Sharp, chef över Ehrenberg-Bass-institutet, skarp kritik mot Les Binets rapporter om den så kallade 60/40-regeln. Även andra framträdande analytiker fick dig en rejäl känga.
Foto: Getty Images/Press.
Vi har alla en vilja att hitta ett enkelt svar på komplexa frågor.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.