Resumé insikt
Världens största annonsköpare agerar mot digitalt slöseri – så påverkas branschen
Publicerad: 21 februari 2018, 11:30
Procter & Gamble tröttnade på att elda för kråkorna och skar ned sin digitala annonsering med drygt 1 miljard kronor. Försäljningen ökade ändå - liksom lönsamheten. ”Nyttan är stor och skadan är liten av att ställa hårdare krav. Det är viktigt att de svenska annonsörerna gör som P&G gjorde”, säger Fredrik Hallberg på Kapero till Resumé.
BW
Björn Wallenberg
Procter & Gamble och Unilever, två av världens största annonsköpare, pressar just nu digitala medier att leverera vad de får betalt för.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.