tisdag26 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Världens största annonsköpare agerar mot digitalt slöseri – så påverkas branschen

Publicerad: 21 februari 2018, 11:30

Procter & Gamble tröttnade på att elda för kråkorna och skar ned sin digitala annonsering med drygt 1 miljard kronor. Försäljningen ökade ändå - liksom lönsamheten. ”Nyttan är stor och skadan är liten av att ställa hårdare krav. Det är viktigt att de svenska annonsörerna gör som P&G gjorde”, säger Fredrik Hallberg på Kapero till Resumé.

Ämnen i artikeln:

ProgrammaticKaperoFredrik Hallberg

BW

Björn Wallenberg


Procter & Gamble och Unilever, två av världens största annonsköpare, pressar just nu digitala medier att leverera vad de får betalt för.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev