Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Världens största annonsköpare agerar mot digitalt slöseri – så påverkas branschen

Publicerad: 21 Februari 2018, 11:30

Procter & Gamble tröttnade på att elda för kråkorna och skar ned sin digitala annonsering med drygt 1 miljard kronor. Försäljningen ökade ändå - liksom lönsamheten. ”Nyttan är stor och skadan är liten av att ställa hårdare krav. Det är viktigt att de svenska annonsörerna gör som P&G gjorde”, säger Fredrik Hallberg på Kapero till Resumé.


Ämnen i artikeln:

ProgrammaticFredrik HallbergKapero

Procter & Gamble och Unilever, två av världens största annonsköpare, pressar just nu digitala medier att leverera vad de får betalt för.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.