Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Resumé insikt
Publicerad: 21 februari 2018, 11:30
Procter & Gamble tröttnade på att elda för kråkorna och skar ned sin digitala annonsering med drygt 1 miljard kronor. Försäljningen ökade ändå - liksom lönsamheten. ”Nyttan är stor och skadan är liten av att ställa hårdare krav. Det är viktigt att de svenska annonsörerna gör som P&G gjorde”, säger Fredrik Hallberg på Kapero till Resumé.
Procter & Gamble och Unilever, två av världens största annonsköpare, pressar just nu digitala medier att leverera vad de får betalt för.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.