Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag10.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Varumärkena avslutar sina samarbeten med barn: "Skett utan uppsåt"

Varumärkena avslutar sina samarbeten med barn: "Skett utan uppsåt"

13- och 14-åringar anlitas som influencers av framgångsbolag som Stronger, Na-kd, Ideal of Sweden och Kids Brand Store, visar Resumé Insikts kartläggning. När vi frågar varumärkena hur de ser på att profitera på barn får vi som svar att deras samarbeten beror på misstag – och att de nu avslutas. Men Stronger och Kids Brand Store lägger locket på.

Publicerad: 28 januari 2021, 11:11

Ämnen i artikeln:

Na-kdInfluencer marketingInfluencersVarumärkenSociala medierStrongerKids Brand StoreKartläggningMarknadsföring

Stronger, Na-kd och Ideal of Sweden är alla exempel på digitala bolag som har influencer marketing att tacka för en del av sin framgång. Samtliga bolag har haft en kraftig

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.