Resumé insikt
Varumärkena avslutar sina samarbeten med barn: "Skett utan uppsåt"
13- och 14-åringar anlitas som influencers av framgångsbolag som Stronger, Na-kd, Ideal of Sweden och Kids Brand Store, visar Resumé Insikts kartläggning. När vi frågar varumärkena hur de ser på att profitera på barn får vi som svar att deras samarbeten beror på misstag – och att de nu avslutas. Men Stronger och Kids Brand Store lägger locket på.
Publicerad: 28 januari 2021, 11:11
Stronger, Na-kd och Ideal of Sweden är alla exempel på digitala bolag som har influencer marketing att tacka för en del av sin framgång. Samtliga bolag har haft en kraftig
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.