Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Varumärkena som la upp en svart ruta på Instagram – så vit är deras tidigare kommunikation

Varumärkena som la upp en svart ruta på Instagram – så vit är deras tidigare kommunikation

Black Lives Matter. Ja, inte när det kommer till mångfalden i den egna kommunikationen ska det visa sig. Vissa av de varumärken som la upp en svart ruta på Instagram häromveckan har inte med en enda svart människa i sina tidigare inlägg på plattformen.

Publicerad: 17 Juni 2020, 13:12

Ämnen i artikeln:

SJSara RosengrenCarlsbergSyftesdrivetNikeNina ÅkestamKartläggningMångfaldBlack Lives MatterHalebopKlarnaNocco

Den 2 juni exploderade Instagram av svarta rutor. Så här två veckor senare har initiativet #blackouttuesday genererat strax över 29 miljoner inlägg på plattformen. Initiativet syftar till att stödja Black

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.