Resumé insikt
Varumärkena som når framgång genom att bygga nationell identitet – så jobbar de
Varumärken kan nå framgång genom att anspela på en nationell identitet, men de kan också hjälpa till att bygga den. Forskarna Benjamin Hartmann och Jacob Östberg tittar med hjälp av nyligen publicerad forskning på hur de gör.
Publicerad: 11 maj 2022, 13:11
Foto: Pontus Lundahl / TT
I vår yrkesroll på universitetet händer det från gång till annan att vi bjuder in internationella forskningskollegor till vårt lilla Sverige. Ibland dinglar vi då med den här godispåsen framför
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.