Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Varumärkena som når framgång genom att bygga nationell identitet – så jobbar de

Varumärkena som når framgång genom att bygga nationell identitet – så jobbar de

Varumärken kan nå framgång genom att anspela på en nationell identitet, men de kan också hjälpa till att bygga den. Forskarna Benjamin Hartmann och Jacob Östberg tittar med hjälp av nyligen publicerad forskning på hur de gör.

Publicerad: 11 maj 2022, 13:11

Ämnen i artikeln:

Jacob ÖstbergBenjamin Hartmann

Foto: Pontus Lundahl / TT

I vår yrkesroll på universitetet händer det från gång till annan att vi bjuder in internationella forskningskollegor till vårt lilla Sverige. Ibland dinglar vi då med den här godispåsen framför

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.