Resumé insikt
Varumärkena vi aldrig varit kund hos – men som jagar oss ändå
Publicerad: 10 april 2019, 12:12
Flera av varumärkena som skickat reklammejl till oss har vi aldrig varit kunder hos. Vår egen arbetsgivare Bonnier är ett av dem. Vi har följt hur vår mejladress har slussats mellan databaser och till slut använts för att fylla vår inkorg med marknadsföring.
– Vi försökte helt enkelt göra det bättre men det blev sämre, säger kunddataansvarig Johan Bergqvist.
Ämnen i artikeln:
E-postmarknadsföringBonnierResuméDagens IndustriBonnier Business MediaMarknadsföringResumés moderbolag Bonnier äger, förutom oss, titlar som Dagens Media, Medievärlden, Dagens Industri och Aktuell Hållbarhet. Men att man äger olika sorters verksamheter betyder ju inte per automatik att alla
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.