Resumé insikt
Varumärkena vi aldrig varit kund hos – men som jagar oss ändå
Publicerad: 10 april 2019, 12:12
Flera av varumärkena som skickat reklammejl till oss har vi aldrig varit kunder hos. Vår egen arbetsgivare Bonnier är ett av dem. Vi har följt hur vår mejladress har slussats mellan databaser och till slut använts för att fylla vår inkorg med marknadsföring. – Vi försökte helt enkelt göra det bättre men det blev sämre, säger kunddataansvarig Johan Bergqvist.
Ämnen i artikeln:
Bonnier Business MediaE-postE-postmarknadsföringMarknadsföringBonnierResuméDagens IndustriResumés moderbolag Bonnier äger, förutom oss, titlar som Dagens Media, Medievärlden, Dagens Industri och Aktuell Hållbarhet. Men att man äger olika sorters verksamheter betyder ju inte per automatik att alla
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.