Resumé insikt
Varumärkenas massutskick: “Det är åt helvete för mycket”
Publicerad: 10 april 2019, 08:38
Åhléns, Hotels.com och Sportamore skickar stora mängder mejl med köpuppmaningar och stressade budskap till oss som kunder. Varför har de valt denna strategi och ger den resultat?
– I framtiden kommer vi lyssna mer på kunden och respektera var den vill bli kontaktad, säger Johan Järnliden, marknadschef på Sportamore.
Man har vänner som hör av sig ofta och så har man vänner som man pratar med några gånger per år. Det jobbiga blir när man själv inte vill prata
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.