Resumé insikt
Vi kartlägger 700 reklamkampanjer: syftesdrivet backar – är humorn på väg tillbaka?
Syftesdriven reklam har dominerat de senaste åren. Men en kartläggning av prisvinnande kampanjer under tio år av 100-Wattaren och Guldägget visar att en förändring kan vara på ingång.
Publicerad: 26 februari 2020, 11:55
Iprenmannen, Vasakronan och Lotto-Åke är tre minnesvärda kampanjer med humor. Foto: Kampanjer
”Jag är Ipren – den intelligenta värktabletten. Mot värk och feber är jag en effektiv en. Smärtstillande, febernedsättande jag är Ipren, det är helt enkelt intelligent...”
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.