Resumé insikt
Vi kartlägger 700 reklamkampanjer: syftesdrivet backar – är humorn på väg tillbaka?
Syftesdriven reklam har dominerat de senaste åren. Men en kartläggning av prisvinnande kampanjer under tio år av 100-Wattaren och Guldägget visar att en förändring kan vara på ingång.
Publicerad: 26 februari 2020, 11:55
Iprenmannen, Vasakronan och Lotto-Åke är tre minnesvärda kampanjer med humor.
Foto: Kampanjer
”Jag är Ipren – den intelligenta värktabletten. Mot värk och feber är jag en effektiv en. Smärtstillande, febernedsättande jag är Ipren, det är helt enkelt intelligent...”
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.