fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Vi kartlägger 700 reklamkampanjer: syftesdrivet backar – är humorn på väg tillbaka?

Syftesdriven reklam har dominerat de senaste åren. Men en kartläggning av prisvinnande kampanjer under tio år av 100-Wattaren och Guldägget visar att en förändring kan vara på ingång.

Publicerad: 26 februari 2020, 11:55

Ämnen i artikeln:

ByråerHumorIprenLottoReklambranschenResumé InsiktReklamZlatan IbrahimovićReklambyråByrå

Iprenmannen, Vasakronan och Lotto-Åke är tre minnesvärda kampanjer med humor.

Foto: Kampanjer

”Jag är Ipren – den intelligenta värktabletten. Mot värk och feber är jag en effektiv en. Smärtstillande, febernedsättande jag är Ipren, det är helt enkelt intelligent...”

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev