Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Vi kartlägger artificiella influencers – risk eller framgång för varumärket?

Publicerad: 16 April 2019, 10:45

Resumé Insikt har kartlagt tonen i kommentarsfälten hos tio artificiella influencers. Ämnen som knark blandas med svordomar, men även hyllningar till “nya, heta KFC”. Hur påverkar den virtuella världen varumärket vid samarbeten och varför får människokloner mycket mer hat än nya robotar? Vi reder ut.


Ämnen i artikeln:

Isabella LöwengripArtificiell intelligensKFCMarknadsföringInfluencersAIReklam

Det var minst sagt blandade reaktioner när snabbmatskedjan KFC tillsammans med Wieden+Kennedy i förra veckan släppte sin virtuella version av den färgstarke grundaren Colonel Sanders, som gick

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.