Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Vi sålde kollegans stjärt – influencers och nätverk okritiska till annonsbluffen

Publicerad: 6 mars 2019, 08:20

Genom den fejkade fotokonstnären Meja Silva fick vi influencers att publicera konstverket "Suspicious technology" i sina kanaler. Det var i själva verket en pixlad bild på kollegans stjärt – och bara en av 40 ställde kritiska frågor. Här är historien om hur en rumpa blev “amazing art” och vad det gör med förtroendet för influencers.


Ämnen i artikeln:

InfluencernätverkInstagramSociala medierInfluencer marketingInfluencers
“Oooh men så spännande och givetvis skulle jag vilja samarbeta med dig genom digitala kanaler. Det låter toppen och bilden är så snygg. Kram.”

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.