Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Vi testar företagens kundtjänst: ”Vår märkning är typ som Svanen”

Vi testar företagens kundtjänst: ”Vår märkning är typ som Svanen”

Företagen har inte koll på egna klimatmärkningen. När vi på Resumé ringer företag med egna märkningar får vi höra att de är ”typ som Svanen”, en märkning med extremt hårda krav. Men medan kundtjänstmedarbetarna letar febrilt efter vad deras egen hållbarhetsmärkning innebär blir det tydligt att det ofta handlar om ren utsmyckning.

Publicerad: 25 augusti 2021, 11:16

Ämnen i artikeln:

ÅhlénsEllosOrklaHållbarhetHållbarhetsmärkningar

Resumé Insikt testade kundtjänstens hållbarhetskunskaper.

Foto: Charday Penn

Åhléns, Ellos, Orkla Foods och Stayhard har alla satsat hårt på att marknadsföra sina hållbara produkter. Vi bestämde oss därför för att agera konsumenter och genomföra en liten rundringning till

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News