Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Vi testar: Reklammärkta Instagram-inlägg engagerar mindre

Publicerad: 14 Maj 2018, 14:01

Marknadsföringslagen tvingar influencers att reklammärka sponsrade inlägg, men många fuskar. Nu visar en granskning som Resumé Insikt har gjort att tydligt uppmärkta poster engagerar mycket mindre än sådana av privat karaktär.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketingInfluencers

Du har garanterat sett dem i ditt flöde. Inläggen som är uppmärkta med “sponsrat innehåll från xx”, “betalt samarbete med xx” eller “reklam för xx”. De senaste åren har influencer

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.