Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Vikten av hållbarhet – så kan varumärken jobba för att göra second hand lönsamt

Vikten av hållbarhet – så kan varumärken jobba för att göra second hand lönsamt

Cirkulär ekonomi har blivit ett allt hetare fenomen i och med det ökade fokuset på miljö- och klimatfrågor. Strategiskt smarta företag kan tjäna på detta genom att äga frågan och hitta en lönsamhet i second hand-marknaden. För att lyckas med det finns några faktorer att ta hänsyn till. Forskarna Erik Modig och Martin Söndergaard skriver om vad forskningen säger om saken.

Publicerad: 23 September 2020, 09:39

Ämnen i artikeln:

HållbarhetVarumärkeKlimatkrisen

Erik Modig och Martin Söndergaard skriver återkommande analyser i Resumé Insikt.

Foto: Pax Engström.

Många företag jobbar med att förlänga varje produkts livslängd med en önskan om att bli mer ansvarstagande och hållbara. När det handlar om att produkten helt enkelt slutar att fungera

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.