Resumé insikt
Vikten av hållbarhet – så kan varumärken jobba för att göra second hand lönsamt
Cirkulär ekonomi har blivit ett allt hetare fenomen i och med det ökade fokuset på miljö- och klimatfrågor. Strategiskt smarta företag kan tjäna på detta genom att äga frågan och hitta en lönsamhet i second hand-marknaden. För att lyckas med det finns några faktorer att ta hänsyn till. Forskarna Erik Modig och Martin Söndergaard skriver om vad forskningen säger om saken.
Publicerad: 23 september 2020, 09:39
Erik Modig och Martin Söndergaard skriver återkommande analyser i Resumé Insikt.
Foto: Pax Engström.
Många företag jobbar med att förlänga varje produkts livslängd med en önskan om att bli mer ansvarstagande och hållbara. När det handlar om att produkten helt enkelt slutar att fungera
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.