Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Vilda västern bland snusbolagen – barn följer profiler som gör reklam för vitt snus

Vilda västern bland snusbolagen – barn följer profiler som gör reklam för vitt snus

Med hjälp av aggressiv influencer marketing har bolag som Lyft, Volt och Zyn gjort ”vitt snus” till en livsstilsprodukt bland unga. Resumé Insikts kartläggning visar hur många barn som nås av budskapen – trots att snusbolagens egen överenskommelse förbjuder det. På bara några år har andelen högstadietjejer som snusar sjudubblats och bolagen har fått kraftig kritik för sin marknadsföring. Men snart kommer lagen som sätter stopp för allt.

Publicerad: 9 februari 2022, 12:56

Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktVarumärkeVarumärkenKritikGranskningKartläggningVeloVoltZynSwedish MatchBritish American Tobacco

Barn tar del av reklaminlägg om snus från tobaksbolagen.

Montage: Tom Fägrell

”Hej och välkomna ska ni vara till Frostig advent med mig Edvin Törnblom, i samarbete med Volt frosted apple. Jag kommer hänga med er varje söndag fram till jul”.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.