Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Trend

Experterna: Så utvecklas annonsmarknaden resten av 2021 och 2022

Publicerad: 21 maj 2021, 12:46

Madeleine Thor (vd IRM), Helena Westin (ordf. Komm), Emma Hernell (v. vd HUI), Daniel Eriksson (vd, Adon) och Peter Callius (affärsområdeschef, Kantar Sifo).

I år kommer reklam- och medieinvesteringarna att återhämta sig. Men åsikterna går isär om när vi är tillbaka på 2019-års nivå. För Resumé ger experterna på IRM, HUI, Sveriges kommunikationsbyråer, Sveriges Mediebyråer och Kantar Sifo sin syn på mediemarknadens utveckling.


Om vi har tur är medieinvesteringarna tillbaka på 2019 års nivå eller mer redan i år. Madeleine Thor, vd för Institutet för Reklam- och mediestatistik flaggade nyligen för att IRM:s

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.