Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Trend

Nytt nummer av Resumés magasin: Generalisternas tid är nu

Publicerad: 30 Januari 2020, 08:46

Resumés första magasin på 2020-talet.

10-talet var decenniet då specialisterna tog över marknadsföringen. Från sökordsoptimerare till AI-experter. Nu är det dags för generalisterna att ge lite överblick och visa vägen framåt. I årets första nummer av tidningen Resumé förklarar vi riskerna med att att bara lite på specialister.


För att överleva i dagens medielandskap krävs det en rad experter. Men det finns risker med för stor betoning på specialister. Det blir svårare att se det långsiktiga med marknadsföringen och konfliktnivån mellan de olika specialisterna kan slå i taket.

Därför behövs fler som kan orkestrera marknadsavdelnngen. Och det finns tecken i tiden på att fler inser vikten av generalisten som kan vägleda specialisterna.

I nya Resumé har vi pratat om generalistens roll med Dometic Groups marknadschef Peter Kjellberg, Ica:s kreative chef Anders Milbers och Åsa Sannerström, varumärkesstrateg på managementkonsulten Heroes.

Allt fler tror sig hitta lösningen på marknadsföringens gåta inne i våra hjärnor. Bokstavligen. Därför har vi låtit Carin Fredlund att bena ut var forskningen om neuro marketing befinner sig och hur långt in i hjärnan som marknadsföraren kan ta sig.

Strax före jul förklarade Gartner att personaliserad reklam snart är ett minne blott. Ett något oväntat besked och vi bad digitaliseringsfantasten Mats Lewan förklara var personaliserad reklam körde fast.

Månadens kampanj är kanske ingen storslagen tävling men är ändå en viktig del i kommunikationsbranschens blodomlopp. I nya Resumé sammanfattar vi Månadens kampanj 2019 och så får Daniel Vaccino, kreatör på Åkestam Holst, förklara meningen med tävlingen.

Vidare skriver vi om LeoVegas reklam, trenden med att välja bort politik och Björn Rietz skriver om vårt behov av uppriktighet.

Och slutligen ger Aase Berg tips till en varumärkesstrateg på en rörmokarfirma i Växjö.

Allt detta och mycket mer i nya Resumé. Ingen prenumeration? Det problemet löser du här.  

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.