Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Trend

Ökad streaming ger renässans för produktplacering – en halv miljon för att synas i tv-serie

Publicerad: 25 maj 2021, 09:53

Coca-Cola inledde nyligen en satsning på att sponsra svenska artisters musikvideos. I tidigare FO&O-medlemmen Omar Rudbergs nya video förekommer varumärket flitigt.

Slaget om kunderna på tv-marknaden fortsätter när streamingtjänsterna ritar om landskapet. Sponsring av heta format som The Masked Singer är en väg att gå, en annan är produktplacering som har bytt kostym och växer. Men det finns en utmaning för kommersiella aktörer att nå ut när antalet plattformar exploderar.
– Annonsörer är med från början och skapar innehåll, säger Petter Janbell på mediebyrån Carat.


En hemlig agent som kör Audi. Tjejen med övernaturliga krafter öppnar en Coca-cola i köket. Eller tv-sponsring i samband med succéer som The Masked Singer. Allt fler annonsörer vill synas

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.