Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Trend

Tiktoks byråchef om säljknepen: ”Skulle ljuga om jag sa att jag visste hur man skapar organiska trender”

Publicerad: 4 juni 2021, 11:12

Neil Boorman har tidigare jobbat med content på byråer som Wieden+Kennedy och Mother.

Foto: Mark Purnell

Om det autentiska och opolerade driver intresset för liveshopping är Tiktok det sociala mediet att utgå ifrån. Och nu integrerar plattformen e-handel i flödet. Tiktoks byråchef Neil Boorman berättar om säljknepen.


Ämnen i artikeln:

TikTok

Nyligen lanserade Tiktok ett samarbete med Shopify. I USA har det också gjorts ett försök med Walmart där användare kunde köpa produkter direkt i appen under en direktströmning. Neil Boorman,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

TikTok

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News