Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Till alla jobb

Digital Marknadsförare

Swedol, Stockholm

Ansök nu

Har du erfarenhet av att operativt driva marknadsföring för e-handel? Är du sugen på att bygga upp en ny roll och samtidigt leverera resultat? Då kan detta vara precis det du söker. Swedol är i stark tillväxt och söker nu dig som vill vara med och skapa värde för hela Swedol. Vår kultur byggs på driv och hjärta och vi är stolta över vad vi gör. Nu söker vi dig som vill bli en del av oss!

Vårt erbjudande till dig
Som Digital Marknadsförare kommer du ha en central roll i vårt e-handelsteam där ditt och vårt fokus är att växla upp vår e-handel och samtidigt nyttja styrkan i Swedols butiksnät. Vi är ett bolag med hög tillväxt och ambitioner att växa både organiskt och genom förvärv. Du kommer få goda möjligheter att vara med och sätta din egen prägel på både rollen, arbetssätt och rutiner. Vi är ett svenskt bolag, börsnoterat på NASDAQ Stockholms Mid Cap och för dig som har det rätta drivet finns det goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget då e-handel är ett område som vi satsar på. Vi har en familjär stämning på kontoret som leds av våra värdeord Enkelt, Proffsigt, Hjärta och Driv. Nu söker vi dig som vill bli en del av oss!

Om rollen
Som Digital Marknadsförare hos oss på Swedol kommer ditt huvudfokus vara att driva Swedols digitala försäljning och öka tillväxten i vår e-handel i samarbete med marknadsavdelningen. Rollen innefattar strategi men framförallt genomförande av aktiviteter i våra digitala och sociala kanaler där vi kommer lägga allt mer resurser på digitala aktiviteter gentemot våra kunder. Din kunskap behöver vi även internt för att kunna utveckla och utmana oss för att möta marknadens behov.

Du rapporterar till E-handelsansvarig och sitter på huvudkontoret i Tyresö.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Arbeta med nyhetsbrev och analys.

  • Vara operativt ansvarig för vår aktivitet och närvaro i sociala medier, genom att till exempel sätta en contentkalender, Q&A och riktlinjer för övriga organisationen. 

  • Koordinera marknadsföringskampanjer med marknadsavdelningen för att säkerställa samordning mellan traditionell och digital marknadsföring.

  • Arbeta med nyhetsbrev och analys.

  • Bygga upp, hantera och optimera kampanjer för display- och videoannonsering samt bidra i utformning och uppsättning av övrig digital marknadsföring.

  • Ansvara för att sätta den digitala marknadsstrategin och proaktivt ge förslag på aktiviteter utifrån våra målgruppers behov.

Om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du har ca. 2-4 års erfarenhet av liknande roll från digital marknadsföring. Troligtvis har du arbetat på byråsidan eller på kundsidan och arbetat med ”hands on” marknadsaktiviteter där du är en person som gillar att testa nya saker. Du har god erfarenhet av operativt arbete med sociala medier och att analysera utfall i ex. Google Analytics. Du har generellt mycket god inblick i Google och Facebooks annonsprodukter och vet om, när och hur du kan använda dig av ex. programmatic, display, retargeting, video och direktkommunikation. Du har god kommersiell förståelse och talar och skriver svenska och engelska. Du kanske har tidigare haft en egen hemsida och är nyfiken för nya digitala sätt att arbeta med marknadsföring.

Vi sitter i öppet landskap och du kommer ha mycket interaktion med dina kollegor på kontoret, i Norge och ibland externa byråer. Vi ser dig som en social person som tycker om att samarbeta för att nå ett mål. Eftersom detta är en ny roll hos oss så vill vi att du hjälper oss att sätta målen och vägen dit, vi ser därför att du både är initiativrik och ansvarstagande. 

Mer om Swedol
Swedolkoncernen är multispecialisten för den professionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Vi har webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Kunderna finns huvudsakligen inom bygg och anläggning, industri och verkstad, åkeri och transport, jord- och skogsbruk samt offentlig service. Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen 3,1 miljarder kronor 2017 och har cirka 900 anställda. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Mid Cap-lista.

Läs gärna mer på: www.swedol.se

Vad händer nu?   
I denna rekrytering samarbetar Swedol med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark på ol@kimm.se eller Talent Acquisition Specialist Jessica Andersson på ja@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se. Urval sker löpande och kan tillsättas innan utgivet datum.

Lycka till och välkommen med din ansökan redan idag!

Publicerad 2019-11-08

Ansök nu