Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Affärer

Analys: Coronaviruset slår hårt mot reklam – men it-branschen drabbas hårdare

Publicerad: 23 Mars 2020, 10:56

It-branschen kommer drabbas hårdast i informationssektorn till följda av coronaviruset, men även reklammarknaden kommer uppleva en omfattande nedgång. Det visar en rapport från analysföretaget Globaldata.


Ämnen i artikeln:

Coronaviruset

Det är TelekomIdag som har tagit del av den globala analysen över 17 branscher i informations- och kommunikationsvärlden. Enligt analysen kommer den globala reklammarkanden att tappa över 50 procent av omsättningen under 2020. 



Coronaviruset påverkar världsekonomin och sammanställningen från Globaldata visar att tydligt att konsultbranscher är sårbara för den här typen av kris i en högre utsträckning än exempelvis media/publishing, e-handel och spelutveckling. För företag som utvecklar säkerhetsmjukvara handlar det om så ”lite” som tio procents påverkan under 2020.

Rapportförfattarna skriver i analysen att COVID–19 kan ses som ett ”effektivt stresstest” på bolag

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Coronaviruset

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.