fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

Avaus och Viking Line inleder strategiskt samarbete

Publicerad: 9 maj 2023, 09:09

Emma Storbacka, Avaus, och Tom Lindgren, Viking Line.

Foto: Press

Viking Line tecknar ett treårigt strategiskt samarbete med Avaus.


Alicia Price

alicia.price@resume.se


Avaus ska hjälpa Vking Line att bli mer datadrivna. Redan idag samlar kryssningsföretaget in informationen, men ska nu bli bättre på att använda den, enligt ett pressmeddelande.

– Avaus experter och strukturerade angreppssätt skapar vägledning för oss, när vi går från manuella till automatiserade arbetssätt. Med deras hjälp kan vi inte bara samla in och analysera den data som behövs, utan också aktivera och personalisera den i flera kanaler – allt från upplevelsen innan man går ombord till kommunikationen ombord, säger Tom Lindberg, digital chef på Viking Line.

Emma Storbacka, vd på Avaus, kommenterar affären:

– Viking Line är en perfekt partner för oss – ett ambitiöst och affärsdrivet företag, som är redo att ta nästa steg i sin tillväxtstrategi. Med en ökad användning av AI och grad av automatisering möjliggör Viking Line en mer personlig upplevelse för sina kunder, men också en branschledande sälj- och marknadsfunktion.

LÄS OCKSÅ: Hans Brindfors skapade bygglåda för att boosta Viking Lines affärer: ”Bygger ett strukturkapital”

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev