måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärer

BBDO ska bygga varumärke åt husjätten

Publicerad: 20 januari 2023, 13:02

Först och främst, hunden heter Greta. Människor, från vänster: Markus Bjurman, Allex Olsson, Anton Bolin, Lars Friberg, Ylva Källstedt, Annika Bagge, Lucia Boman, Isabel Lechte, Svante Pårup, Anna Lennström och Erik Årnell.

Foto: Pressbild

Riksbyggens upphandling är klar – och vinner uppdraget gör BBDO Nordics som nu ska slipa på byggbolagets kommunikation och varumärke.

Ämnen i artikeln:

RiksbyggenBBDO NordicsBBDOVarumärkesstrategiNyheter

JW


Riksbyggen säger upp avtalet med den förra byrån Miltton och bygger nu upp ett nytt samarbete med en ny byrå. Enligt ett pressmeddelande från byggjätten kommer BBDO att ansvara för den strategiska och taktiska kommunikationen för Riksbyggens varumärke och affär.

– Under de senaste åren har vi satsat på att utveckla vårt varumärke och vår externa kommunikation. Nu är det dags för oss att ta nästa steg i den utvecklingen för att hela tiden möta våra kunder och vår marknad på ett sätt som driver vår affär och ytterligare stärker vårt varumärke, säger Britta von Schoultz, kommunikationschef på Riksbyggen.

LÄS OCKSÅ: Skaffa ”Friends with benefits” uppmanar Riksbyggen i ny kampanj 

Riksbyggen skriver att de kommer att försöka hålla i bostadsbyggandet i en osäkert då många drar i handbromsen.

– Byråbytet kommer i en tid där det finns möjlighet att göra omtag på vår kommunikation för att ännu bättre möta utmaningarna och möjligheterna i vår bransch. Vi är övertygade att BBDO är helt rätt partner att ta sig an uppdraget, säger Annika Bagge, marknadschef på Riksbyggen.

Enligt Isabel Lechte, strategisk marknadskommunikatör, på Riksbyggen är de stolta med resultaten de senaste åren men inte nöjda och vill utvecklas. Erik Årnell, vd på BBDO Nordics beskriver det som ett privilegium att jobba med bostadsbyggaren.

– I Riksbyggen har vi hittat en partner som inspirerade oss från första mötet och vi ser fram emot att omvandla den känslan till kommunikation som är lika inspirerande för Riksbyggens målgrupper, säger han.

LÄS OCKSÅ: Riksbyggen vidareutvecklar sitt reklamkoncept och presenterar Boel 

Arbetsgrupp:

BBDO:

Kundansvarig projektledare: Anna Lennström

Strateg: Lars Friberg

Digital planner: Allex Olsson

CD: Markus Bjurman

AD: Anton Bolin

Copy: Svante Pårup

Produktionsledare: Ylva Källstedt

Riksbyggen:

Britta von Schoultz, chef Kommunikation & marknad

Annika Bagge, Marknadschef

Isabel Lechte, strategisk marknadskommunikatör

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev